logo3

ДРЖАВА НЕМА НАМЈЕРУ ДА АКТИВИРА АЕРОДРОМ ЗА ЦИВИЛНИ САОБРАЋАЈ У ГРАДУ НА ЛИМУ

КОНЦЕСИОНИ АКТ ПОТВРДИО ДА ДРЖАВА НЕМА НАМЈЕРУ ДА У ГРАДУ НА ЛИМУ АКТИВИРА АЕРОДРОМ ЗА ЦИВИЛНИ САОБРАЋАЈ

Влада дигла руке од беранске ваздушне луке

Аеродромска писта у Беранама одавно ван функције

Од Владе треба захтијевати да се одобри Општини да може да тражи заинтересовану компанију која би преузела аеродром у Беранама и ставила га у функцију, каже Горан КиковићДа су Беране последњих деценија заобилази важни развојни пројекти посвједочава и берански аеродром који ни послије четири деценије није доживио поновно активирање. Што је посебно забрињавајуће Влада Црне Горе се није децидно изјаснила каква ће бити даља судбина поменутог аеродрома, иако су поједини званичници годинама најављивали да ће са беранске писте убрзо полетјети авиони намијењени за цивилни саобраћај. Наду да ће ваздушна лука у граду на Лиму поново бити у функцији пала је недавно у воду, јер најновијим концесионим актом за закуп црногорских аеродрома, из јула ове године, Влада није предвиђела улагања у некадашњи аеродром на сјеверу државе, већ само у аеродроме у Тивту и Подгорици. Такво сазнање изазвало је и полемике на недавној сједници локалног парламента кад је потпредсједник Скупштине Горан Киковић захтијевао да Влада дозволи локалној управи да тражи партнера за активирање аеродрома.

- Од Владе Црне Горе треба под хитно захтијевати да се одобри Општини Беране да може да тражи на европском и свјетском тржишту заинтересовану компанију која би преузела аеродром у Беранама и ставила га у функцију. Јер као што је свима познато, постојећи државни монопол над ваздушним саобраћајем у Црној Гори држи авиокомпанија Монтенегроаирлинес. Њен монопол је потпуно у супротности са међународним прописима и препорукама, јер овим монополом поменута компанија гуши развој ваздушног саобраћаја у Црној Гори, Беранама и широј регији. На то указује и најновије информације, односно концесиони акт, које указује да је Влада практично дигла руке од беранског аеродрома – навео је Киковић.

Аеродром у Беранама и даље је ван функције, и поред бројних обећања о његовом активирању и чињенице да су, уз изградњу пристанишне зграде, шездесетих година прошлог вијека на линијама Беране-Подгорица-Беране и Беране-Београд-Беране саобраћали авиони ДЦ3, а у кратком периоду и фокер. Киковић подсјећа да је Влада прије неколико године усвојила Мастер план развоја аеродрома у Црној Гори до 2030. године. Тим планом, како наводи, дефинише се стратегија инфраструктурног развоја аеродрома у Тивту и Подгорици, док беранске ваздушне луке нема.

- Очигледно је да некоме, а нарочито онима који управљају осталим аеродромима у Црној Гори, не одговара да поново проради ваздушна лука на сјеверу Црне Горе, јер би на тај начин изгубили одређене приходе, што указује да се свјесно гуши развој сјеверног региона - сматра Киковић.

Марковић да се изјасни о НАТО базама

Горан Киковић је затражио да премијер Душко Марковић јавно да одговор на питање: „Да ли ће се на беранском аеродрому градити НАТО база“.

- У јавност се све више пласира информације да ће берански аеродром бити употријебљен за изградњу НАТО база. То никога не би зачудило с обзиром да се зна какву политику води актуелна власт и како крчми народну имовину. Зато од премјера Душка Марковића тражимо да се изјасни по овом питању, с обзиром да се у оближњој Андријевици гради касарна по НАТО стандардима, и то, како се прича, као увертира за инсталирање америчких база на аеродрому у Беранама. Уједно поручујемо Марковићу да народ неће дозволити да се од Берана прави НАТО полигон – нагласио је Киковић.

Д.Ј.

Фотографија корисника Горан Ивана Киковић

Фотографија корисника Горан Ивана Киковић